Telefonister och Produktionsledare

 

petra_v.jpgPetra Fälldin, telefonist och mentor, Haparanda

”Jag jobbar som telefonist och mentor på Kalix Tele24. Som telefonist är jag rösten ut till kunderna och många gånger kundens första kontakt med företaget jag svarar åt. Varje samtal är unikt och speciellt. Att vara mentor på Kalix Tele24 innebär att jag stöttar våra nya telefonister under deras utbildning.

Jag älskar att varje samtal är annorlunda och kontakten med människor. Att tala med cirka 350 olika personer varje dag är inte något som man får tillfälle till i andra branscher.

I mitt jobb motiveras jag av mina kolleger som hjälper och stöttar, man känner sig aldrig ensam. Jag vill att personen jag talat med ska få en positiv och bra känsla från samtalet. Ibland räcker det med att jag säger ”Ha en trevlig dag” eller använder ett tonläge som gör att just den personens dag blev lite positivare. Ibland räcker det med att bara ”le” i telefonen.

Kalix Tele 24 är bra på att lyssna på sina anställda och medarbetare. Företaget vill och ser till att alla mår bra genom träning, utbildning och möten. Vi har en stark teamkänsla genom hela organisationen som bidrar till att vi kan jobba effektivare inom alla områden.

 

annika_rautio-_produktionsledare.jpgAnnika Rautio, produktionsledare, Haparanda

"I februari 2006 började jag som timanställd telefonist på Kalix Tele24. Sedan dess har jag jobbat som teamledare, produktionsassistent och nu som produktionsledare. Att arbeta som produktionsledare innebär i huvudsak personalansvar för min telefonistgrupp.

För mig är det viktigt att vara en synlig och tillgänglig ledare som ser varje medarbetare. Målsättningen är att min grupp ska trivas och bidra till varandras och Kalix Tele24s utveckling. Det är viktigt att bygga upp ett förtroende så att man inom gruppen är lyhörd för varandras åsikter och vågar vara ärlig.

Jag tycker att det är viktigt att ha kul på jobbet.

En bra arbetskultur och ett bra arbetsklimat ger goda förutsättningar för att jag ska trivas. Kulturen på Kalix Tele24 gör just att man trivs och vill jobba kvar. Företaget förespråkar och satsar på ett coachande förhållningssätt som möjliggör personlig utveckling samtidigt som det medför att varje medarbetare tar ett stort eget ansvar. Jag tycker att Kalix Tele24 erbjuder många möjligheter till utveckling för den som visar framfötterna."

 

Mattias Frunck, produktionsledare, Kalix

"Min fru är född och uppvuxen här, vi träffades i Göteborg, men kände att vi ville flytta norrut. Valet föll på Kalix eftersom vi har sommarhus och familj här och jag hade hört talas om Kalix Tele24 via en kompis till min fru".

Det bästa med jobbet är att få jobba nära folk i vardagen och kunna hjälpa och stötta så att de gör ett bra jobb. Jag gillar verkligen att arbeta med människor.

Målbilden är nu främst att bli en riktigt bra produktionsledare. Jag är gärna kvar här och fortsätter att utvecklas på Kalix Tele24. Jag trivs verkligen här!

 

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder telefonpassning, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Underlättar arbetet för växel och kundwebb Blomsterlandet

KalixTele24 tar ca 1 500 samtal och 500 mail åt oss i månaden. 

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Kostnadseffektivt Plannja

Komplett funktion med dygnet runt-bemanning och professionellt bemötande.

Tillgänglighet Cosmo Consult AB (fd Tectura)

Bättre tillgänglighet för kunder.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Avlastning Centrumadvokaterna Syd AB

Avlastning minskar stress och ger bättre service.

Dygnet runt-service Arctic Group

Arctic Group finns alltid tillgängligt för support.

Dygnet runt-service Compodium

ComPodium ger bra service dygnet runt.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.